Abdul's Blog

סוברין

Posted on: August 7, 2018

מטבעות סוברין שימשו בתקופות של מלכים שונים לאורך ההיסטוריה

מטבעות סוברין הינם מטבעות זהב אנגליים אשר נבדלים זה מזה בדמות המלך או המלכה המוטבעים עליהם. המטבעות יצאו עם המלכתם של מלכי ומלכות אנגליה השונים, והם נושאים את דיוקנים. החל מהמאה ה 19 ניתן למצוא על המטבעות גם את דמותו של ג’ורג’ הקדוש, ללא תלות בדמות המלך המוטבעת עליהם. המטבעות שימשו לסחר באנגליה ואזורים שונים תחת השלטון הבריטי, וכיום נעשה בהם שימוש נרחב בכל הנוגע לסחר במטבעות זהב.

סובברין.jpg

אז מה כדאי לדעת על סוברין?

  • הדמויות השונות על המטבעות: כאמור, מטבעות סוברין נושאים את דמויותיהם של מלכי ומלכות אנגליה השונים, ואף שמם ניתן להם בשל דמויות אלו- סוברין כמו שליט. בשל המראה הייחודי של המטבעות הם קיבלו גם כינויים שונים בהתאם למלך או המלכה המוטבעים עליהם כגון אליזבת, אדוארד וג’ורג’. לכינויים אין שום השפעה על ערך המטבע, והם פשוט שגורים בפיהם של הסוחרים במטבעות.
  • זיופים: למטבעות סוברין שונים ערך רב, אשר יכול להפוך את בעליהם לעשיר ביותר, ולכן אין פלא שעם השנים צצו זיופים של המטבעות. לאור האמור, רכישה ומכירה של מטבעות סוברין צריכה להתבצע בזהירות וחשדנות, וכן יש לבחון כל מטבע באופן מדוקדק בכדי לוודא כי מדובר במטבע מקורי וכן יש לצפות להיתקל בזיופים הקיימים כיום בשוק מטבעות הזהב.

מטבעות הסוברין הינם בין המטבעות הנסחרים ביותר בתחום מכירת מטבעות זהב

מכירה וקנייה של מטבעות זהב מאפשרת ליהנות לא רק מערך הזהב של המטבעות השונים, אלא גם מערכם ההיסטורי, ולהרוויח על סחר במטבעות נדירים ובאיכות טובה. מטבעות הסוברין הינם בין המטבעות הנסחרים ביותר, כאשר ערכו של מטבע אחד איכותי יכול להגיע לכמה אלפי דולרים.

Leave a comment