Abdul's Blog

לוחמת סייבר

Posted on: July 21, 2015

לוחמת סייבר או לוחמת רשת זו פעולה הדומה למלחמה שמתבצעת דרך האינטרנט. היום, המחשבים שלנו פתוחים בפני כל דרך הרשת והמידע שיש לנו עליהם עשוי להגיע לגורמים לא רצויים. התמודדות עם לוחמת סייבר מתעסקת בהגנה על המידע בפני פורצים שונים. ההגנה יכולה להתבצע בדרכים שונות כולל בחירת תוכנות מתאימות שיעבדו על המחשב כל הזמן וקבלת עזרה מטכנאי מומחה בתחום זה שיכול לבחון לפי הצורך את המחשב, המידע עליו ואת הסכנות העומדות בפני המחשב או בפני המערכת.

סכנה ממשית

לוחמת סייבר יכולה להיות סכנה ממשית. היום אנחנו מבינים כי חלק נכבד מהלוחמה בין מדינות ובין עסקים כלל אינה מתקיימת בעולם הממשי ובין אנשים שנפגשים, היא מתקיימת דרך האינטרנט ודרך המחשבים כאשר הסכנה המדוברת היא סכנה אמיתית וממשית. סכנת הסייבר מאיימת על עסקים, מדינות וגם על אנשים פרטיים אשר הפרטיות שלהם כולל כל המידע שיש להם על המחשב עשויה להיפרץ ולהגיע לידי כל.

הגנה אישית ועסקית

כל אחד אשר מחזיק במידע שפריצה שלו עשויה לפגוע בו, חייב להגן על עצמו. ההגנה יכולה להיות אישית, לעסק או הגנה על המדינה וחשוב מאד למצוא מישהו שיודע לשמור על אותם גורמים מפני לוחמת סייבר. כמובן, לא כל אדם פרטי חייב להיות בעל חומר חשוב על המחשב ולכן ההגנה מיועדת לאלו אשר צריכים בה כשהשירות עצמו של ההגנה ניתן באופן שמתאים לדורשים אותו.

להיעזר באנשי מקצוע

כדי להיות מוגנים בפני לוחמת סייבר יש צורך באנשי מקצוע מומחים בתחום. אנשי המקצוע מכירים את הסכנות השונות והם יכולים לעזור באמצעים שונים. הם יכולים לבחון את הרשת, לקבוע אלו תוכנות לשים על המחשב ולבדוק אחת לתקופה שהמחשב והרשת לא נפרצו.

Leave a comment